Product Description

CD-ul  Tu conduci afacerea, n-o lasa pe ea sa te conduca ofera un ghid esential micilor intreprinzatori, dar si oamenilor de afaceri cu experienta, pentru a realiza o planificare eficienta, astfel incat afacerea sa se dezvolte si sa devina tot mai profitabila, transformand visul fiecarui antreprenor in realitate.

Tu conduci afacerea, n-o lasa pe ea sa te conduca (Run your business, don’t let it run you), este un audiobook in format CD MP3, disponibil la Editura ACT si Politon, care contine putin peste sase ore de lectura prin vocea actorului Ionut Grama. In aceasta carte audio in limba romana, gasiti informatii esentiale despre autor si Aileron (fundatia non-profit infiintata de acesta), alaturi de o brosura cu graficele cartii si tabelele necesare pentru a intelege cat mai bine sistemul propus de Clay Mathile.

Visul oricarui antreprenor este sa isi construiasca o companie care sa ii aduca independenta financiara. Din pacate, cei mai multi proprietari sunt coplesiti de responsabilitatile din ce in ce mai mari ale unei afaceri aflate in plin progres. In curand, viata lor va ajunge sa fie condusa de firma si de necesitatile acesteia. Clay Mathile isi propune sa schimbe acest lucru si sa ii ajute pe antreprenori sa preia controlul, prin puterea managementului profesionist.

Audiobookul ofera un ghid esential micilor intreprinzatori, dar si oamenilor de afaceri cu experienta, pentru a realiza o planificare eficienta, astfel incat afacerea sa se dezvolte si sa devina tot mai profitabila.

CD-ul, ca si cartea, este impartit in 11 capitole importante, ce curpind cele trei parti ale titlului: Un mod mai bun de a conduce o afacere, Invatarea managementului profesionist si Trairea managementului profesionist, urmate de o scurta concluzie a autorului.

Propria afacere va conduce?
De cele mai multe ori, afacerea nu da rezultate din cauza lipsei unei directii clare. Stabilirea directiei nu se refera doar la planificarea pe termen lung. Este necesara si pentru planificarea pe termen scurt. Atunci cand voua si afacerii voastre va lipseste directia, operarea afacerii nu este organizata in mod adecvat si nici orientata catre un scop, pentru a ajunge la rezultatul dorit. Acest lucru creeaza mai multe probleme precum faptul ca atribuiti oamenilor anumite roluri si responsabilitati fara sa le oferiti si parametrii de care au nevoie pentru indeplinirea lor sau pe masura ce afacerea a crescut, a depasit abilitatile si talentul oamenilor vostri ,etc.

Controalele reprezinta o modalitate de a masura progresul facut in directia dorita. Stabilirea controalelor sau masurarea si monitorizarea rezultatelor ofera date concrete care pot fi folosite pentru a intelege performanta actuala si pentru a afla ce trebuie sa faceti pentru a va atinge scopurile.

Atunci cand Directia, Operarea si Controlul (D.O.C.) vor fi stabilite, toate aspectele afacerii vor fi integrate.

Clay Mathile va prezinta cateva credinte comune care va limiteaza precum:

Credeti ca munca grea si hotararea v-au adus unde va aflati in acest moment
Credeti ca daca apelati la altcineva care sa va ajute pentru a va prelua o parte din responsabilitati, acea persoana va schimba lucrurile si va strica reteta secreta
Va este teama sa impartasiti altcuiva secretele afacerii voastre
Va este teama sa cereti ajutorul, chiar daca nu stiti cum sa iesiti din cercul vicios in care va aflati
Aveti impresia ca afacerea merge destul de bine, pana cand are loc un eveniment neprevazut care destabilizeaza afacerea
Se poate iesi din acest cerc. In Tu conduci afacerea, n-o lasa pe ea sa te conduca veti invata despre cum pot fi aplicate principiile fundamentale (D.O.C.) astfel incat sa va sprijine pe voi si afacerea voastra.

Managementul profesionist
Clay Mathile spune ca cel mai important lucru pe care l-a invatat este ca proprietarul de afacere care detine o afacere privata, are nevoi unice. O abordare teoretica sau care sa se aplice tuturor afacerilor nu va functiona. Trebuie sa fiti capabili sa implementati noi instrumente si practici, intr-un mod care sa aiba sens pentru voi si intr-un ritm care sa functioneze in portiuni fezabile de-a lungul timpului. Aplicarea versiunii proprii de management profesionist, este un proces de durata care se dezvolta gradual.

Autorul prezinta „Sistemul de management profesionist Aileron”si explica structura principiilor fundamentale. Directia include discipline ca strategia si leadershipul. Structura afacerii si dezvoltarea oamenilor fac parte din Operare. Controlul contine managementul performantei si cultura.

Pe masura ce angajatii incep sa va inteleaga viziunea, ei vor deveni mai increzatori, mai inovatori, mai energici cu privire la contributia adusa de munca lor.

Majoritatea proprietarilor de afacere au nevoie de ajutor pentru a face trecerea de la obiective pe termen scurt la obiective pe termen lung. Proprietarii de afaceri si managerii de top trebuie sa determine locul companiei lor in viitor si sa ofere leadershipul si viziunea necesara pentru a ajunge acolo.

Invatarea managementului profesionist
Conform ideilor prezentate in audiobook, leadershipul eficient depinde de dorinta permanenta de a invata, de a creste, de a invata. Daca sunteti dispusi sa invatati din toate, veti fi mai pregatiti pentru capacitatile si competentele in schimbare ce vi se cer in fiecare noua etapa de dezvoltare a afacerii voastre.

Cel mai mare obstacol in calea unei dezvoltari sanatoase a afacerii voastre poate fi o lipsa a constiintei de sine – faptul ca nu va cunoasteti pe voi insiva atat de bine precum credeti. Este esential sa faceti efortul de a raspunde la cateva intrebari:

Ce anume este cel mai important pentru voi?
Ce parere aveti despre voi si despre angajatii vostri?
Stau credintele voastre in calea increderii pe care trebuie s-o aveti ca angajatii vostri isi vor face treaba?
Comportamentele voastre tin afacerea pe loc, fara sa va dati seama de acest lucru?
Care sunt punctele voastre forte si cele slabe? Alti oameni ar considera punctele voastre forte si cele slabe in acelasi mod?
Sunteti dispusi sa faceti schimbari sau va opuneti schimbarilor?
Cu ajutorul unui training de management prezentat in audiobook, veti invata ca oamenii nu trebuie manipulati pentru a obtine ceea ce doriti. In schimb, ii veti ajuta sa se dezvolte.

Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac proprietarii de afacere este aceea ca nu isi dau seama de ce anume este cu adevarat important pentru ei. Deoarece sunteti liderii companiei voastre, valorile si viziunea voastra reprezinta baza a tot ceea ce se intampla in cadrul afacerii. Cartea lui Clay Mathile va prezinta opt valori fundamentale pe care ar trebui sa functioneze tot ceea ce faceti: delegarea puterii, trairea managementului profesionist, excelenta, dezvoltarea si succesul altora, colaborarea si munca in echipa, respectul fata de ceilalti, faptul de a avea un spirit pasionat, indivizi virtuosi.

Cateodata este nevoie sa va conduceti afacerea o perioada de timp inainte de a va clarifica valorile. Inainte de a va putea influenta organizatia in mod autentic si semnificativ, trebuie sa va stabiliti viziunea personala sau visul, astfel incat sa il cunoasca toti si sa il inteleaga.

„Toti proprietarii de afacere pe care i-am cunoscut vreodata au un scop mai profund care se ascunde in spatele afacerii lor. Odata ce l-ai formulat clar, il poti folosi ca baza pentru viziunea companiei tale, pentru ratiunea ei de a fi. Pentru mine, viziunea este un vis insotit de un plan.” (Clay Mathile)

In dorintele oricarui om de afaceri care doreste sa fie un manager profesionist exista dorinta de a realiza ceva in plus fata de un cont bancar consistent.

Autorul a formulat un set de strategii, pe care il prezinta pe durata acestui material, sub forma unui model de dezvoltare organizational.

Visul vostru insotit de un plan
Exista conceptia gresita conform careia planificarea taie aripile antreprenorilor, ii fac sa-si piarda libertatea si sa renunte la spontaneitate si la emotia momentului in care sa spuna „Aha!”. Tocmai pentru ca traiti intr-o lume alerta, complexa si in continua schimbare, cu resurse limitate si tehnologii inovatoare, trebuie sa va faceti planuri pe termen scurt si lung. Planificarea mai poarta si denumirea de strategie.

Strategia ii face pe toti sa mearga in aceeasi directie si ii mentine pe toti in aceeasi directie, aducandu-i mai aproape de atingerea obiectivului.

Este esential pentru succesul vostru ca planificarea strategica sa devina o rutina a vietii si a muncii voastre. Aceasta va ajuta sa definiti viziunea in contextul realitatii voastre. Avand in vedere ca voi sunteti liderii companiei, este responsabilitatea voastra sa priviti in viitor si sa spuneti: „Acesta este drumul pe care il urmam si acesta este modul in care vom ajunge la capatul lui.” Viziunea personala este o declaratie care identifica ce anume doriti de la afacerea voastra.

Stabilirea directiei presupune ca toata lumea sa se concentreze asupra prioritatilor importante.

Cresteti-va oamenii, cresteti-va afacerea
Daca veti investi in angajati, le veti da responsabilitati mai mari, ii veti incuraja sa fixeze obiective si sa aiba planuri de dezvoltare, acest lucru va construi increderea si pasiunea fata de misiunea si viziunea voastra. Angajamentul fata de dezvoltarea oamenilor trebuie sa fie o prioritate importanta. Este atat de important, incat trebuie sa se afle in centrul atentiei voastre, in scopul construirii celei mai bune forte de munca din industrie. Managerii pot invata multe discutand cu angajatii despre ceea ce ii intereseaza pe acestia din urma. Trainigurile ii pot ajuta pe oameni sa isi dezvolte cunostinte si abilitati, ii stimuleaza si le catalizeaza libertatea de inovare, le da posibilitatea sa isi asume mai multe responsabilitati si ii aduce la niveluri sporite de contributie.

De multe ori, proprietarii de afaceri se plang de faptul ca angajatii nu poarta responsabilitatea pentru munca lor sau ca nu depun suficiente eforturi pentru a contribui la succesul afacerii. Multi proprietari de afacere tind sa presupuna ca angajatii lor stiu deja ce se asteapta de la ei.

Dezvoltarea si durabilitatea afacerii depind de dezvoltarea tuturor oamenilor din organizatie.

Alinierea afacerii voastre cu viziunea voastra
Indiferent daca o conduceti sau nu, organizatia voastra va dezvolta o afacere, insa rezultatele pot fi disfunctionale deoarece nimeni nu se pune de acord pentru a stabili obiective sau pentru a compara informatii. Crearea unei structuri in afacere este esentiala pentru a face compania sa nu mai fie dependenta de prezenta proprietarului afacerii. Cand o organizatie este prevazuta in mod eficient cu o structura, ar trebui sa functioneze indiferent daca proprietarul este prezent sau nu.

Structura este tot ceea ce faceti (sau ce nu faceti) pentru a conecta oamenii la scopurile voastre. „Structura reprezinta baza satisfactiei tuturor partilor interesate – proprietari, clienti si angajati. Angajatii simt ca au autoritate si succes pe masura ce compania prospera.”

Aveti ocazia de a invata cum sa creati si sa dezvoltati un model de afaceri. Acesta este un instrument puternic de definire a afacerii si a modului in care aceasta lucreaza pentru a crea valoare. Componentele unui model de afaceri sunt reprezentate de partenerii cheie, procesele critice pentru organizatie, modelul de fixare a preturilor si structura costului, propunerea valorii, fluxurile de venituri, canalele-cheie, relatiile cu clientii.

Cheile responsabilitatii
Managementul performantei este procesul continuu de masurare, monitorizare si revizuire a structurilor pe care le creati in vedere operationalizarii scopurilor voastre. Instrumentele de control ofera informatii continue, aratandu-va cat de departe ati ajuns, care este performanta oamenilor si a echipelor voastre, si cat de mult inainteaza organizatia in directia atingerii obiectivelor. Instrumentele de control trimit un mesaj clientilor, furnizorilor, distribuitorilor, creditorilor si potentialilor angajati, aratandu-le ca afacerea este condusa intr-un mod sistematic si profesionist. Exista trei tipuri de instrumente de control: preoperational, operational si postoperational.

Cultura – Motorul care pune afacerea in miscare
Veti asculta o analiza a ce anume presupune crearea unei culturi intentionale, bazata pe valori care va transforma afacerea intr-un loc datator de energie, in care lucrati pentru a va realiza viziunea. Ca si structura, cultura companiei se va dezvolta, indiferent daca o dezvoltati intentionat sau nu. Este mult mai bine daca aceasta este intentionata.

Proprietarii de afaceri sunt din ce in ce mai atenti la puterea unei culturi pozitive. Unul din avantaje este acela ca recruteaza oameni mai buni. „Jim, un proprietar de afacere la a doua generatie, nu are cuvinte pentru a sublinia suficient diferenta dintre o cultura semnificativa, care contribuie la realizarea obiectivelor, si una dificila, care va tine pe loc. Pentru el, crearea unei culturi bazata pe munca in echipa, pe un moral extraordinar si pe structura necesara indeplinirii lucrurilor a contat enorm.”

Cartea audio este de un real folos celor ce nu stiu care vor sa fie valorile companiei lor si care sunt acestea in momentul de fata. Aceste lucruri pot fi clarificate purtand discutii cu angajatii vostri sau evaluand problemele si succesele care exista in mod constant in compania voastra.

Darul care continua sa fie daruit
Fiecare conducator are nevoie de un feedback sincer si obiectiv, de cineva care sa puna intrebari dificile cu privire la planuri, idei, angajati si performanta personala. De aceea este necesara existenta unui consiliu extern. Acesta nu presupune sa va spuna ceea ce trebuie sa faceti.

Proprietarii companiilor au una dintre cele mai solitare profesii din lume. Putini membri ai familiei, prieteni, angajati sau consilieri platiti pot intelege cu adevarat ceea ce inseamna sa fii in acelasi timp director executiv, patron, administrator, sot, parinte si cetatean. Membrii unui consiliu extern sunt capabili sa inteleaga aceasta presiune.

„Un proprietar de afacere a spus ca ii era greu sa concedieze angajatii loiali si vechi, care nu dadeau rezultate. La insistenta consiliului sau, si-a dat seama cat de mult il costa acest lucru. Irosindu-si energia cu cei care aveau performante slabe, ii neglija pe angajatii eficienti. Acum, ca intelege avantajele separarii graului de neghina, este mai capabil sa faca acest lucru.”

Despre identificarea potentialilor membri ai consiliului, remunerarea acestora sau recrutarea membrilor, aflati mai multe ascultand cartea audio.

Trairea managementului profesionist
Veti dobandi noi abilitati pe masura ce invatati sa traiti managementul profesionist in afacerea voastra. Faptul ca va ganditi la viziunea voastra si ca o transformati in realitate este important pentru afacerea voastra, dar la fel de important este si pentru familia voastra. In privinta afacerii voastre va organizati programul cu atentie si va angajati sa-l respectati. Este important sa luati decizii constiente in legatura cu informatiile comunicate familiei despre afacere.