Product Description

Asemeni chintesentei, aceasta lucrare este rodul unei prelungi frecventari a operei lui Edith Stein, a unei urmariri atente a itinerariului sau filosofic si spiritual, a teoriei sale antropologice in raportul ei cu educatia.

In gandirea acestui autor, problema educatiei ocupa un loc central, cu toate ca nu este elaborata intr-o forma sistematica. intr-adevar, consideratiile legate de aceasta tematica se gasesc raspandite in toata opera sa, de unde si legitimitatea deplina a unui proiect de reconstituire a arhitecturii sale de ansamblu.

Pentru Edith Stein, educatia este o „arta de a-si modela propria viata”, un gest activ, o veritabila creatie. Din aceasta perspectiva, suntem invitati sa urmam pas cu pas aplicarea efectiva a gestului educativ, tot asa cum urmarim o linie melodica.

In ce consta insa experienta profunda pe care o avem atunci cand ascultam o melodie? „O melodie nu este pentru noi o simpla succesiune de sunete pe care le percepem prin intermediul auzului. in aceasta melodie, auzim cantand chiar sufletul uman.” Cu alte cuvinte, articulatiile care construiesc din interior o melodie sunt tot atatea puncte de sprijin care permit degajarea miscarii sale vivace, fara sa-i blocheze avantul. in acelasi fel, pornind de la dimensiunile esentiale ale fiintei umane, Edith Stein considera miscarea melodica inerenta gestului educativ ca pe o manifestare a „notei pure data de fiecare creatura.

Prezentand aceste pagini intr-un moment in care interesul pentru gandirea lui Edith Stein recastiga teren, iar studiile care ii sunt consacrate cunosc un dinamism cu adevarat creator, speram sa incurajam cercetarea in special in domeniul gandirii sale educative, dand „un impuls intr-o directie ce trebuie sa fie urmata, si (increzatori) ca altii vor face mai bine in continuare”.