Product Description

Platformele de socializare precum Facebook, Twitter, Pinterest, devin noua piata a orasului, unde se fac schimburi de stiri, fotografii, clipuri video si evenimente personale de viata. Ele devin de asemenea locul preferat unde gasiti produse si raspunsuri la probleme.
Produsele preferate nu sunt doar branduri. Ele devin prietenii clientilor, iar aceasta este ideea principala din spatele rolului retelelor de socializare in combinatia de marketing.
Obiectivul principal al marketingului este acela de a ajunge la consumatori in acele momente care le influenteaza comportamentul de achizitionare. Se pare ca retelele de socializare sunt perfecte pentru acest rol: ele reprezinta singura forma de marketing care poate sa-si atinga consumatorii in fiecare etapa a procesului de cumparare, din momentul in care compara produsele si pana in perioada de dupa achizitionare.
Conexiunile cu publicul tinta + continut semnificativ + asistenta autentica = Beneficii de afaceri
Cladirea deliberata, sistematica si continua a retelei relevante (publicul tinta) este esentiala deoarece continutul dumneavoastra nu va va fi util daca flacara lui nu se raspandeste in cadrul retelei… si dincolo de ea. Cu cat o afacere are mai multi urmaritori sau fani, cu atat sunt mai multi oameni care vor vedea mesajul si care, probabil, il vor distribui – si prin urmare, mai multi oameni care vor actiona, probabil, pe baza acestuia.
Continutul are un rol atat de important ca motor economic al retelelor de socializare, incat are propriul sau capitol in audiobookul de fata. Daca retelele de socializare ar fi fost un organism viu, continutul ar fi fost aerul pe care l-ar fi respirat.
Oamenii doresc sa se conecteze cu companii si indivizi care-i vor ajuta sa faca bani, sa economiseasca bani, sa se distreze mai mult si sa traiasca o viata mai fericita.
Autorul prezinta 25 de beneficii tangibile, legitime, ne-financiare ale detinerii unui blog al companiei: SEO; consolidarea punctelor dumneavoastra de vedere; crearea unei baze de date cu raspunsuri; recompensarea angajatilor; integrarea in marketing; refolosirea continutului; umanizarea brandului dumneavoastra; semn de activitate; PR; preintampinarea relatiilor de afaceri; implicarea clientilor; rezolvarea problemelor; noi idei de dezvoltare de produse; vocea autoritatii; segmentarea pietei; identificarea promotorilor; legatura permanenta cu clientii; testarea ideilor; asamblarea capitolelor unei carti; cercetare; realizarea de contacte profesionale; stabilirea de legaturi emotionale; validare sociala; managementul de criza.
Majoritatea consultantilor sunt de parere ca parametrii activitatii de baza cum ar fi numarul de postari, de urmaritori sau de tweet-uri sunt nesemnificativi, pentru ca nu masoara adevarata valoare de afaceri. Mark W. Schaefer abordeaza o perspectiva contrara. In lumea reala, nu numai ca acesti parametri conteaza, ci e posibil sa fie chiar esentiali.
Mark W. Schaefer: „Inainte de a scrie cartea m-am asigurat ca ideile pe care vi le prezint au fost testate pe «campul de lupta». Am scris pe blog despre ele, am tinut discursuri despre ele, am experimentat cu ele si le-am predat pe larg unor directori intr-un program de nivel masteral de la Universitatea Rutgers. Am perfectionat mesajul si prezentarea pana intr-un punct in care am stiut ca vor atinge tinta si vor face o reala diferenta. Am vazut rezultatele iar si iar, si stiu ca ceea ce am prezentat in aceasta carte functioneaza.

DURATA: 5 ORE
Lectura: Razvan Hincu