Product Description

In activitatea de fiecare zi a copilului, jocul ocupa locul preferat. Jucandu-se, el Isi satisface nevoia de activitate, de a actiona cu obiecte reale sau imaginare, de a se transpune In diferite situatii care II apropie de realitatile Inconjuratoare. Folosirea jocului didactic In procesul educational ajuta elevul sa invete cu placere, sa devina interesat fata de activitatea ce se desfasoara, mobilizandu-i pe cei timizi sa devina mai volubili, mai activi, mai curajosi, sa capete mai multa Incredere In capacitatile lor, mai multa siguranta si tenacitate In raspunsuri. Jocul constituie o modalitate deosebit de valoroasa de modelare a viitoarei personalitati, deoarece ofera posibilitatea cunoasterii copilului si formarea acestuia In directia dorita de noi. In joc, copilul se manifesta spontan, sincer, Isi dezvaluie tendintele si interesele. Activitatea legata de formarea si dezvoltarea comunicarii presupune modalitati complexe pentru stimularea elevilor in intelegerea resurselor limbii, cultivarea capacitati lor de a-si exprima cat mai precis si nuantat gandurile si sentimentele. Jocul didactic este unul dintre cele mai eficiente mijloace pentru dezvoltarea vorbirii si a gandirii logice. Eficienta acestuia fata de celelalte activitati consta In faptul ca la desfasurarea lui participa toti elevii, ei depunand eforturi de gandire si exprimare, dar fara a constientiza acest lucru, considerand ca se joaca. In ciclul primar, limbii romane, ca disciplina de studiu, ii revine sarcina I expresa pentru formarea si dezvoltarea capacitatii de comunicare. Ce s-ar Intampla daca nu am dezvolta capacitatea comunicarii prin limbaj? Aceasta ar duce la izolarea copilului, ar modifica relatiile sale cu semenii si cu realitatea Inconjuratoare, ar produce o stagnare In dezvoltarea personalitatii.